Sentiasa Senyum... :)


Sentiasa Berfikiran Positif
Oh yeahh . Berfikiran positif terhadap semua benda . Semua yang berada di sekeliling anda. Jangan terlalu ikutkan perasaan jika terjadi sesuatu perkara yang tidak diingini . Kalau dekat tempat kerja tu , pastikan suasana di situ , selesa , ceria , bersih dan ada bau-bauan yang wangii-wangi . Alah , kalau penyembur wangi tu abess. Guna je lah Shieldtox ke . 2 in 1 lagi tuh .. Boleh matikan serangga + menjadikan persekitaran anda berbau wangee. HAHA.

2. Selalu Memaafkan Orang Lain 
Jika kita mempunyai sikap yang selalu memaafkan orang lain , maka hidup kita akan sentiasa ceria dan happy selalu ... Ye lah . Kalau kita ada buat salah dekat orang kan .. Then , kita tak mintak maaf dekat diorang.. Ada hidup korang akan ceria ! For sure tak lah kan ?  So, saling memaafkan orang lain . dan selalulah mintakk maaf kat orang . Hidup Ceria.. aman Sentosa..hihi.

3. Bergaul dengan Rakan Yang Boleh Menceriakan Hidup Anda

4. Jangan terlalu memikirkan masalah 
Ye . Ini lagii penting kalau nak diri tu sentiasa ceria ! . Pada sesiapa yang banyakk masalah sangat tuh . Tak kira lah , masalah dengan keluarga ke , masalah dengan boyfie/gurlfie korang ke , masalah dengan kengkawan ke , masalah dengan sapa2 je lah kan .. Korang jangan pulakk terlalu memikirkan masalah tuh . Itu akan membuatkan korang akan bertambah runsing , tension dan akan selalu marah-marah . Padahal , masalah tu , boleh disettle kan dengan baik . 

5. Lakukan aktiviti yang kita suka 
HEHE . Apa yang korangg suka ehh ? Sebab masalah akan kurang kalau kita buat aktiviti yang kita suka. Daripada asyik dokk pikirkan masalah je kan . Sampai bila kita nak dapat saat-saat ceria kan ? kehkeh . Betul takk ?

Ok . Itu sahaj 5 tips yang dapat aku kongsikan ..
Ceria-Ceria Selalu yeahh . Chill Beb ~ K. Baii ~

Thnx For Reading ! Comment Jom ! >.^

No comments:

Post a Comment